Saturday, February 20, 2010

blog.. oh..blog... Fokus kah aku dalam menulis blog

Memang sah dah lama aku tak update blog ni dengan sebarang post. Blog ni mula diregister pada 2008 entah mengapa aku tak post sebarang cerita atau kongsikan apa sahaja kat sini dan sekarang 2010 hampir 2 tahun blog ni terbiar begitu saja dan baru sekarang aku teringat untuk update blog ni. Sebenarnya mungkin aku hilang tumpuan maklum saja sibuk yang tak seberapa sibuk atau sibuk yang sengaja dibuat sibuk atau mungkin juga aku hilang fokus. Sebut bab fokus ni, aku rasa memang aku ni jenis yang tak berapa fokus pada satu satu benda, ni nampaknya kena masuk kursus motivasi ni. Kadang kadang tu tengok keyboard pun dah rasa jemu, hari-hari ngadap keyboard. Almaklum sahajalah kerja aku ni hari-hari kena menaip surat itulah surat inilah. Yang pastinya aku rasa aku kekeringan idea sebab itulah selama 2 tahun blog aku tanpa sebarang post........

Tengah hari tadi aku didatangi oleh seorang sahabat yang minta aku tolong taip surat mohon sumbangan dari YB untuk mengadakan futsal, nampaknya kena ngadap keyboard lagilah. Dalam pada itu sempat juga dia promosi kat aku supaya beli selipar yang dijualnya. Untuk hendak menjaga hati seorang sahabat aku belilah 2 pasang. Aku tanya dia tentang kerja dia yang terdahulu dan kata sahabat aku ni dia hendak fokus pada bidang yang dia buat sekarang... hmmmm.. nampaknya semua orang dah fokus, jadi aku pun kena tetapkan matlamat dan fokus juga...... dan keyboard akan menjadi sahabatku.

0 comments: