Tuesday, February 16, 2010

Kisah Sikucing Dan Pencabulan Hak Peribadi

Saya cuma nak bercerita sedikit tentang hidup berjiran ni yang menyebabkan saya merasa cukup marah, terkilan pada seorang jiran yang mana dengan sewenang-wenangnya telah membuang kucing kepunyaan saya dan merupakan kesayangan anak saya yang berumur 3 tahun. Adakah patut dia pergi buang kucing saya tanpa pengetahuan saya.

Alkisahnya berlaku bila kucing jantan saya ni nak mengatal tergoda dengan kecantikan kucing betina kepunyaan dia, jadi hari-harilah si jantan ni menunggu si betina di rumah jiran ni. Almaklumlah saja bila sebut kucing jantan banyak lah tempat dikencingnya, memang dah tabiat spesis dia macam tu. Yang si jantan ni pulak takut si betina ni dirampas oleh jantan lain terpaksalah kencing banyak tempat sebagai menandakan bahawa kawasan itu adalah hak mutlak kepunyaannya. Kucing ni pulak satu, bila kat rumah sendiri punya lah baik, ibarat kata orang pijak semut pun tak mati. Tunggu punya tunggu tak juga juga si kucing ni balik.. Akhirnya dapatlah saya tahu dari budak yang berkerja dibengkel motosikal itu pun dua minggu selepas kucing saya hilang...terasa hak peribadi saya telah dicabul oleh jiran ni

Cerita pasal ayam pula satu hal lagi, ada lah dua tiga ekor ayam saya ni balik dengan kaki tempang, dengar-dengar cerita kena lastik pasal berkokok ditepi rumah jiran ni. Saya dapat tahu dari isteri katanya ayam saya ni menganggu anak dia nak tidur....













Gambar sekadar hiasan dan tiada kena mengena dengan cerita

0 comments: