Sunday, May 23, 2010

Apa makna?

Pagi ini dua kejadian menimpa aku sewaktu dalam perjalanan ke tempat kerja. Kejadian pertama berlaku bilamana aku menghampiri jalan sehala di Pekan Pasir Akar, salah seekor dari sepasang burung gembala kerbau yang sedang terbang merempuh kereta aku. Kejadian kedua berlaku lebih kurang 1 km dari tempat kejadian pertama. Dua ekor kucing yang berkelahi mengejar antara satu sama lain lalu melintas jalan secara mengejut, aku tak sempat menekan brek. Kucing belakang sekali telah merempuh pintu sebelah tempat pemanduan aku dan terpelanting lalu dirempuh oleh sebuah perodua kembara yang berada di belakang. Dari Side miror aku lihat Perodua Kembara itu berpusing semula ke tempat kucing kena langgar.

Memang aku dapat agak apa tujuan dia berbuat begitu, kata orang tua kalau kita melanggar kucing harus kita campak duit syiling di sisi bangkai dia. aku tak tahu betul atau tidak .... aku bukan arif sangat pasal menda-menda macam ni.. Apa pandangan anda tentang perkara ni....?

0 comments: