Wednesday, April 7, 2010

Hobi

Entri kali ini aku nak cerita pasal hobi aku, yang dah pastinya hobi aku nombor satu adalah memancing. Hobi ini yang kadang kadang tu mendapat tentangan dari isteri aku. Kebiasaannya membebellah ia. Aku ambil jalan singkat untuk tutup mulut isteri aku ni, aku bawa dia sekali pergi memancing.

Satu lagi hobi aku yang sangat berfaedah yang buatkan isteriku senyum. Aku suka tanam sayur tapi tahun ini aku tak menanam sayur... kemarau. Aku anggap hobi ini suatu senaman maklumlah untuk main bola rasanya dah tak larat, hobi ini bermula sejak dari kecil lagi

ada beberapa batang pokok ini yang aku tanam dibelakang rumah

suatu hari tu buah ni masak serentak, adalah dalam tujuh tandan kalau setandan tu biasanya isteri aku buat kek pisang untuk anak-anak makan (maaf ye aku tak makan pisang) ...dah banyak sangat nak makan tak habis, aku bawa pergi kedai roti jual kat sana RM0.70 sekilo, hah.. lepaslah duit minyak.

Satu lagi, tanah yang lapang kat belakang rumah aku, aku tanam


Anak-anak aku suka makan jem nanas ni, tugas isteri aku masak jem tugas aku tanam nanas. Kalau dah banyak sangat biasanya dia simpan dalam peti tunggu musim raya buat tat nanas.. Satu lagi campur dalam gulai ikan kering ... memang cukup lazat, masakan kegemaran aku.






0 comments: